رویداد e-ACT، سمینار عملیاتی راه اندازی کسب و کار الکترونیک در یک روز در 14 اسفند 1393 متولد شد. این برنامه توسط باشگاه کارآفرینی به حمایت شهرداری تهران و با همکاری موسسه اِلمــا برگزار گردید.

در بسیاری از برنامه ها نظیر استارت آپ ها و … به مباحث ایده پروری و خلاقیت پرداخته می شود اما شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد که چطور دست بکار شویم و ایده شکل گرفته در ذهنمان را اجرایی کنیم. با اصول بازاریابی و فروش آشنایی نداریم و اصلا نمیدانیم چطور می توانیم برند سازی کنیم!!!
در این برنامه به اقدام عملی برای شروع کسب و کارهای آنلاین در فضای اینترنت پرداخته شد و سعی ما برا این بود که ایده های ذهنی افراد به واقعیت قابل اجرا در فضای مجازی تبدیل شود.

در بخش اول برنامه ها محسن ارژنگ مدیر عامل شرکت رسانه تجارت الکترونیک ایران، خالق محصول 0 تا 100 کسب و کار الکترونیک، در مورد ایده ها، ویژگی یک ایده خوب و چگونگی پرورش ایده ها صحبت کرد.محسن ارژنگ از قانون 40 روز صحبت کرد و در خصوص فروش و کسب درآمد از ایده مان ، چه باید بکنیم سخن گفت.

سپس سهیل قدری به روی صحنه رفت و با نمایش یک کلیپ در مورد برند صحبت های خود را آغاز کرد. او در مورد اینکه برند چه چیزی هست و چه چیزهایی نیست با شرکت کنندگان صحبت کرد و به مواردی که در برندینگ شاخص و مهم هستند پرداخت.

او با تاکید چندباره بر دو نکته : 1- تمرکز و 2- عمل به شرکت کنندگان این موضوع را بیان کرد که درگیر جزئیات نشوید ، کافی است وارد گود شوید و تلاش با تمرکز را القاء کنید و در ابتدای راه نام شما مهم نیست این کیفیت کار شماست که نامتان را می‌سازد.

پس از آن نوبت به پذیرایی نهار رسید. و در ادامه مراسم در بخش سوم محمد صادق مالکی به آموزش الفبای اولیه سیستم های مدیریت وب سایت (CMS) ، پرداخت و سپس به توضیح قسمت های مختلف سیستم مدیریت محتوای جوملا نگارش 3 پرداخت، اصطلاحات و بخش های ویژه جوملا را توضیح داد و در مورد ویژگی های یک سئوی خوب نیز برای شرکت کنندگان سخن گفت. تکیه بر محتوای خوب و غنی و غیر تکراری به اضافه توضیحاتی در مورد چگونگی استفاده از تگ ها و متا توضیحات، برای یک سئوی خوب اهم مواردی بود که در مورد جوملا در بخش اول توضیح داده شد. و ادامه بحش ها به صورت تخصصی تر به بخش پایانی موکول شد.

در بخش پایانی پس از پذیرایی میان وعده دوم، یونس جداری نیز برای بخش چگونه در اتمسفر بازار نفس بکشیم بحث های خود را با تیم بندی کردن شرکت کنندگان در گروه های چند نفره نفره شروع کرد و سپس با نمایش 30 تصویر هر کدام در 10 ثانیه شرکت کنندگان را وارد چالش بررسی تصاویر کرد و بعد با مشارکت شرکت کنندگان به توضیح هر تصویر و ارتباط هر کدام با یک بخش کسب و کار و محیط حاکم بر کسب و کا رپرداخت. سپس مقداری بحث های تئوری در خصوص تحلیل محیط کسب و کار و استراتژی پرداخت.

در آخرین بخش پس از صحبت های یونس جداری نیما اصدقی مدیر پشتیبانی وب سایت های شرکت کنندگان به روی صحنه رفت و به صورت مرحله به مرحله یک صفحه را ایجاد کرد. تا شرکت کنندگان با نحوه ایجاد یک صفحه آشنا شوند.

در انتها محمد صادق مالکی به روی صحنه رفت و به پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان پرداخت. شرکت کنندگان سوال هایی در مورد نحوه تحویل وب سایت ها و نحوه و میزان پشتیبانی داشتند که به سوالات آنها پاسخ داده شد. و با گرفتن یک عکس یادگاری، مراسم اولین رویداد e-ACT به پایان رسید.

در هنگام خروج به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره به همراه 4 لوح فشرده، محصول رسانه تجارت الکترونیک ایران به نام 0 تا 100 کسب و کار الکترونیک، و یک حلقه لوح فشرده شامل آموزش تصویری مدیریت محتوا و صفحات وب سایت برای مرور بیشتر مطالب تحویل شرکت کنندگان شد.

مشاهده سایت سمینار